Jak skutecznie odzyskać swoją figurę po ciąży

Zajście w ciążę najczęściej ma związek z zyskaniem kilku nadprogramowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość kobiet pragnęłoby tego uniknąć. Czy są metody, aby szybko wrócić do swojej wagi po ciąży? Poznaj najciekawsze z nich.

O odpowiednią figurę dobrze zadbać już w czasie ciąży. Bez wątpienia nie jest to odpowiedni czas, aby katować się ścisłą dietą. Ciało ciężarnej wymaga nieco więcej energii niż zazwyczaj. Ograniczenie sztucznego pożywienia oraz słodyczy może jednak zmniejszyć wagę po ciąży. Dobrym rozwiązaniem może być także regularna aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do wyjątkowego stanu. Ważne jednak, żeby aktywność w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem. To położnik może stwierdzić, czy nie istnieją przeciwwskazania do aktywności.

Największym sprzymierzeńcem matki w walce o dawną sylwetkę są codzienne przechadzki z maleństwem. Przyniosą one profity tak samo mamie, jak maleństwu. Obydwoje potrzebujecie świeżego powietrza. Zamiast spacerować wolnym krokiem, zdecyduj się na szybszy marsz. Fałdki tłuszczu po ciąży będą zmniejszać się w mgnieniu oka, w czasie realizowania tego codziennego obowiązku.

Gdy minie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych problemów, można rozpocząć rozmaite ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki kochają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to dobra okazja, aby odpocząć od rutyny codziennego dnia. Nie przejmuj się jednak, jeżeli podobne zajęcia nie są organizowane w twojej okolicy. Równie dobrze możesz spędzać aktywnie czas we własnym mieszkaniu. Niedługie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają szybko odzyskać poprzednią wagę. Jednocześnie, nie zajmują dużo czasu, którego przecież brakuje kobietom po porodzie.